۳۷۰۰ کیلو تجهیزات به ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال شد

شب گذشته شرکت "نورثروپ گرامن" و "ناسا" فضاپیمای باری "سیگنوس" را سوار بر موشک "آنتارس" طی هفدهمین ماموریت خدماتی تجاری تامین مجدد نورثروپ گرامن از مرکز پرواز "ولوپس" به مقصد ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب کردند.

به گزارش ایسنا، هفدهمین ماموریت خدماتی تجاری تامین مجدد نورثروپ گرامن شنبه ساعت ۱۲:۴۰ به وقت منطقه زمانی شرقی(۲۱:۱۰ به وقت تهران) انجام و به مقصد ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب شد و قرار است طی روزهای آتی بیش از هشت هزار و ۳۰۰ پوند تجهیزات و آزمایش‌های علمی در اختیار فضانوردان قرار گیرد. بنابر برنامه‌ریزی‌ها این فضاپیما دوشنبه ساعت ۴:۳۵ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۳:۰۵ به وقت تهران) به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد رسید.

۳۷۰۰ کیلو تجهیزات به ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال شد

راجا چاری و کایلا بارون مهندسان پرواز ناسا صبح دوشنبه در حال انجام وظیفه خواهند بود و ورود فضاپیمای سیگنوس را از اتاقک دیداری کوپولا ایستگاه فضایی مشاهده خواهند کرد. چاری در ایستگاه کار رباتیک خواهد بود و به بازوی رباتیک “کانادارم ۲”(Canadarm۲) دستور خواهد داد تا سیگنوس را در روز دوشنبه در ساعت ۴:۳۵ صبح هنگامی که به فاصله حدود ۱۰ متری از ایستگاه می‌رسد، بگیرد. بارون نیز سیستم‌های فضاپیمای باری را در طول این فرایند زیر نظر خواهد داشت.

پس از اتصال موفقیت‌آمیز سیگنوس، کنترل کننده‌های زمینی کنترل “کانادارم ۲” را در اختیار خواهند گرفت و آن را از راه دور به سمت ماژول یونیتی سوق خواهند داد. سیگنوس سپس بر روی ماژول یونیتی نصب خواهد شد و در آنجا فضانوردان کمی بعد دریچه‌ها را باز و شروع به تخلیه بیش از ۸۳۰۰ پوند(۳۷۰۰ کیلوگرم) تجهیزات و آزمایش‌های علمی جدید خواهند کرد. افراد علاقه‌مند می‌توانند این عملیات را به صورت زنده از این سایت مشاهده کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران