در حالی که "ریچارد برانسون" 10 روز قبل برای نخستین بار یک پرواز فضایی تجاری خصوصی به لبه فضا را تجربه کرد و روز گذشته هم "جف بزوس" موفق به انجام این کار شد، حالا فقط "ایلان ماسک" باید این سفر را با شرکت "اسپیسایکس" تجربه کند تا این مسابقه میان ثروتمندان کارآفرین شکل کاملا رسمی به خود بگیرد.
، در این گزارش به بررسی طرحهای شرکتهای “ویرجین گلکتیک”(Virgin Galactic)، “بلو اوریجین”(Blue Origin) و “اسپیسایکس”(SpaceX) برای رسیدن به لبه فضا و راهاندازی گردشگری فضایی و تفاوت و شباهتهای فناوریهای مورد استفاده آنها در این راه میپردازیم.
در حالی که شرکت “اسپیسایکس” تحت حمایت و رهبری “ایلان ماسک” ممکن است پر سر و صداترین نام در حوزه اکتشافات فضایی خصوصی باشد، اما مدیر عامل شرکت “تسلا” برخلاف موفقیتهای چشمگیر در عرصه فضا، تنها ثروتمند کارآفرین در میان سه شرکت پیگیر راهاندازی گردشگری فضایی است که هنوز موفق به سفر به لبه فضا نشده است.
“جف بزوس” بنیانگذار شرکت “آمازون”، صاحب شرکت فضایی خود موسوم به “بلو اوریجین” است و روز گذشته با موشک “نیو شپارد”(New Shepard) به همراه سه تن دیگر موفق به پرواز به لبه فضا شد و 100 کیلومتر بالاتر از سطح زمین قرار گرفت و به سلامت به زمین بازگشت.
همچنین “ریچارد برانسون” بنیانگذار شرکت “ویرجین گلکتیک” که مجموعه شرکتهایش در همه امور از خطوط هوایی گرفته تا مراقبت های بهداشتی دستی بر آتش دارد، 10 روز پیش، یکشنبه بیستم تیر ماه ابتدا با یک هواپیمای مخصوص به همراه پنج تن دیگر به هوا رفت و سپس با موشک به لبه فضا رفت و به زمین بازگشت.
منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران