شرکت "اتومبیلی پینینفارینا"(Automobili Pininfarina) از طراحی جدید خود برای شرکت چینی "دیپوی"(DeepWay) مستقر در شانگهای که یک کامیون برقی هوشمند موسوم به "شینگتو"(Xingtu) و مجهز به دستیار صوتی و سیستم اطلاعات و سرگرمی برای رانندگان است، رونمایی کرد.
به گزارش ایسنا و به نقل از آیای، شرکت “اتومبیلی پینینفارینا”(Automobili Pininfarina) طراحی جدید خود را به نام “شینگتو”(Xingtu) که یک کامیون سنگین تمام الکتریکی خودران برای ساخت توسط شرکت چینی “دیپوی” است، معرفی کرد.
این وسیله نقلیه نیمه خودران برای بهبود کارایی حمل و نقل بار و تقویت تلاشها در راستای پایداری طراحی شده است، در حالی که برای رانندگان ترانزیت، یک “خانه دوم” راحت فراهم میکند.
“دیپوی” یک شرکت سازنده کامیونهای هوشمند است که در سال ۲۰۲۰ با حمایت “بایدو” غول اینترنتی چینی تأسیس شد و طراحی مفهومی جدیدی را به شرکت “پینینفارینا” سفارش داده است. این شرکت تاسیس شد تا بر توسعه و تولید کامیونهای سنگین هوشمند متمرکز شود و راه حلهای رانندگی هوشمند را برای بازار حمل و نقل کامیونی توسعه دهد.
شرکت “اتومبیلی پینینفارینا” یک تولید کننده خودروهای الکتریکی لوکس است که دفتر مرکزی آن در مونیخ آلمان قرار دارد و زیرمجموعه شرکت طراحی خودرویی ایتالیایی “پینینفارینا” است.
کامیون “شینگتو” مجهز به ۱۱ دوربین داخلی، حسگر لیدار(LIDAR)، آشکارساز مادون قرمز و رادارهای موج ۵ میلیمتری است. همه اینها این وسیله نقلیه را قادر میسازد تا موانع را تا فاصله یک کیلومتری تشخیص دهد.
“متیو پیگوتزی” رئیس بخش طراحی در “پینینفارینا” گفت: کامیونهای سنگین به سرعت در حال تکامل هستند تا در محیطی با تغییر سریع سازگار شوند، جایی که فناوریهای جدید به وسایل نقلیه هوشمند و متصل اجازه میدهند تا با خیال راحت به انجام وظایف روزمره کمک کنند.
وی افزود: طراحی پیچیده “شینگتو” یک محصول پیشرفته جدید را معرفی میکند، جایی که کارایی و آیرودینامیک با هم کار میکنند تا یک شکل نمادین ایجاد کنند.
این کامیون جدید از سیستم هوشمند بزرگراهی “دیپوی” موسوم به “HIS” استفاده میکند که بر اساس فناوری خودران شرکت “بایدو” ساخته شده است. تنها ۱۰۰ میلیثانیه طول میکشد تا این سیستم عملکردی را بر اساس دادههای دوربینها و حسگرهای آنبرد خود اجرا کند.
این کامیون دارای یک بسته باتری ۴۵۰ کیلووات ساعتی است که آن را قادر میسازد تا با هر بار شارژ کامل تقریباً ۳۰۰ کیلومتر را بپیماید. این باتری تنها در شش دقیقه قابل تعویض است و میتوان آن را در عرض یک ساعت به طور کامل شارژ کرد.
نمای بیرونی این کامیون که متمرکز بر آیرودینامیک بودن است، ضریب مقاومت آن را در برابر باد تا ۰.۳۵ کاهش میدهد و مصرف انرژی کلی آن را به شکل قابل توجهی کم میکند.
در عین حال، فضای داخلی آن به گونهای طراحی شده است که با سیستم اطلاعات و سرگرمی روی یک صفحه لمسی بزرگ، صندلیهای بزرگ فوقالعاده راحت و دستیار صوتی هوشمند، تجربهای راحت و هوشمند را برای رانندگان مسافتهای طولانی فراهم کند.
تابستان گذشته بود که شرکت “بایدو” مفهومی را برای یک «روبوکار» کاملاً خودران معرفی کرد تا قدرت آخرین تراشه هوش مصنوعی خود را به نمایش بگذارد. این شرکت توسعه دهنده موتور جستجوی مستقر در پکن در آن زمان اعلام کرد که تراشه جدید آن از فناوری هفت نانومتری استفاده میکند و به آینده خودروهای بدون راننده کمک شایانی خواهد کرد و همین ماه گذشته بود که اعلام کرد کامیونهای نیمه خودران آن موسوم به “تروسیمپل”(TruSimple) ۱۲۹ کیلومتر را بدون حضور انسان طی کرده است.
منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران